Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie, czyli działanie zmierzające aby być wyżej w rankingach, porównywarkach, wynikach wyszukiwania. Pozycjonują się państwa, sportowcy czy nawet mężczyźni aspirujący o względy płci pięknej. W tym artykule skupiam się na najpopularniejszej wyszukiwarce jaką jest Google. Pozycjonoanie to szereg działań, mających większy lub mniejszy wpływ na polepszenie widoczności strony wyszukiwarkach internetowych. Istnieje kilkaset czynników mających wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Co istotne - algorytm, który decyduje o pozycjach strony jest cały czas udoskonalany. Google stara się dostarczyć najwartościowsze wyniki na zapytania użytkowników. Zadaniem specjalisty ds. SEO jest to, aby uczynić stronę internetową aby zawierała informacje, których użytkownik poszukuje.

Dlaczego jedne strony są wyżej a inne niżej? Jak być na samej górze?

Pozycjonerzy często spotykają się z tym pytaniem. Odpowiedź może być tylko jedna: ten kto to wie, pewnie jest milionerem i z pewnością nie zdradzi swojej tajemnicy. Czy kucharz zdradza swoje przepisy na popisowe dania? Podobnie jest w branży SEO. Zasada działania algorytmu wyszukiwania to pilnie strzeżona tajemnica. Specjalista ds. SEO to naukowiec który przeprowadza eksperymenty. Metodą prób i błędów bada które czynniki mają wpływ na pozycje strony. Kilka filarów jest jednak niezmiennych. Są nimi:

  • Wartościowe linki przychodzące - rozumiemy przez to linki pochodzące z dobrych jakościowo, powiązanych tematycznie witryn;
  • Optymalizacja - temat jest tak obszerny, że pośięcę mu osobny artykuł;
  • Treści - content lepszy od konkurencji będzie dużym ułatwieniem;

Wymienione przez ze mnie III filary wciąż stanowią sedno tego na czym operia się SEO. Dobrej jakości treści, zoptymalizowany seriws plus linki wymiernie przybliżają do upragnionego celu jakim są wysokie pozycje.

Na czym polega optymalizacja strony?

Samo posiadanie strony internetowej nie zapewni sukcesu. Ten zapewni dobrze zoptymalizowany serwis. Optymalizacja strony poprzedzona jest zwykle audytem – ale dla wielu branżowych specjalistów wystarczy kilka chwil, aby oszacować stopień zoptymalizowania serwisu. Piszę, bo sam tak mam. Zawsze gdy wejdę na stronę przykładową stronę internetową sprawdzam czy jest SEO Friendly. Przez optymalizację strony rozumiemy:

  • Optymalizację kodu witryny;
  • Przyjazne adresy URL;
  • Optymalizacja zdjęć i grafik;
  • Linki wewnętrzne;
  • Częstotliwość występowania słów kluczowych;
  • Szybkość ładowania się witryny;

Wprawdzie optymalizacja nie zapewni wysokich pozycji, ale sprawi, że znacznie łatwiej będzie je osiągnąć. Przykładem dobrze zoptymalizowanych serwisów jest np. OLX czy Ceneo które pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Jak pisać, aby inni chceli czytać?

W tej częście chciałbm skupić się na ostatnim elemencie mającym istotny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i strategii pozycjonowania strony jakim jest content marketing. Czym on jest i w jaki sposób towrzyć treści? Content marketing łączy ma za zadanie dwie cechy. Pierwsza to nawiązanie relacji z odbiorcą. Dostarczenie informacji których poszukuje w sieci. Zaangażowaniu do podjęcia interakcji. Drugim celem, jest poprawa widoczności serwisu poprzez znajdujące się w nim treści. Świetnym przykładem content marketingu jest wikipedia, tworzona i moderowana przez grupę pasjonatów wiedzy. Witryna o wysokim współczynniku zaufania. Informacje publikowane w wikipedii uznawane są za przydatne i wartościowe. Są też chętnie linkowane w naturalny sposób przez innych użytkowników. Efekt jest taki, że wikipedia jest wysoko w wynikach wyszukiwania na większość fraz.

Podsumowanie

W tym artykule starałem zwrócić się wyjaśnić koncepcję pozycjonowania strony oraz na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Starałem się zwrócić uwagę na fakt, że zwiększenie widoczności serwisu w wyszukiwarkach internetowych zaczyna się już na etapie jego budowy. Warto więc w specyfikacji zamówienia strony internetowej, zawrzeć elementy mające na celu usprawnienie optymalizacji pod wyszukiwarki.